Telesno dejavni vsak dan!

Definicija  telesne dejavnosti, ki jo uporablja tudi Svetovna zdravstvena organizacija označuje vsako telesno gibanje, ki ga ustvarijo skeletne mišice in katerega posledica je poraba energije nad ravnjo mirovanja. Šport in telesno vadbo gre razumeti kot posebni vrsti telesne aktivnosti, pri tem je šport načrtovana in organizirana vadba, vključno s tekmovalnimi oblikami. Izboljšanju telesne pripravljenosti in zdravja  je namenjena zmernejša telesna vadba. Današnjo novico povzemamo po NIJZ iz 2009.

Vir: http://www.zd-mb.si/Storitve/Enote/Splo%C5%A1no-zdravstveno-varstvo/Zdravstveno-vzgojni-center-Maribor

Da ohranimo svoje zdravje in zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni ni potrebno veliko. Strokovnjaki nas učijo: povprečno smo budni 15 ur, telesno dejavni pa moramo biti vsaj 30 minut, otroci in mladostniki vsaj eno uro. Te minute lahko tudi razdelimo čez dan po 10 minut zmerne telesne dejavnosti.

Opredeljene so različne vrste telesne dejavnosti:

  • aerobne gibalne dejavnosti
  • vaje za zdravje kosti
  • vaje za ohranjanje mišične mase
  • vaje za gibljivost in vaje za moč.

Pri sleherni od naštetih vrst je smiselno upoštevati tudi na zdravje stopal in preventivno uporabo anatomsko oblikovanih vložkov za čevlje.

Otroke je potrebno še posebej vzpodbujati h gibanju. Navade, ki jih bomo privzgojili bodo v odrasli dobi del vsakdana.

 

Koristna je piramida telesne dejavnosti:

Piramida telesne aktivnosti

 

 

 

Ta vnos je bil objavljen v Aktualno, Članki z značkami , , , , , . Zaznamek za trajno povezavo.